Hello bloggen!

Hallå bloggen! Blev nyss rasande över att inlägget jag skrev precis bara försvann... så nu måste jag skriva om allting... Buhu. 
Hur som helst. Jag tänkte iallafall börja blogga igen så ikväll tänkte jag att det var dags att börja med det. Tänkte börja med en kort presentation av mig själv. Jag heter Matilda Thelin och är 19 år. Jag fyller dock tidigt på året så snart är jag 20. Shit, får åldersnoja alltså! Efter 20 finns det liksom ingen återvändo.
 
Jag bor i Uppsala och tycker om att umgås med mina vänner, roa mig med mina vänner eller ta det lugnt med min familj på fritiden. Det här är dock min fritid i Uppsala som jag gör det bästa utav. Min dröm är egentligen att resa och sen älskar jag att dansa. Det är dom två sakerna jag brinner för i livet. Jag älskar att resa och dansa. Min plan är att kombinera de båda i vår. Jag ska nämligen resa till Latinamerika eller Spanien. Dels för att jag måste bättre på min spanska med tanke på att jag bott i Spanien tidigare. När jag gick i 2an på gymnasiet så bodde jag ett år som gäststudent i en spansk familj i Fuengirola som ligger vid kusten i Spanien. Det var något av det roligaste jag har gjort. Nu har jag precis tagit studenten och min plan till hösten är att jobba på Citygross för att spara ihop pengar till mina kommande resor. Förutom det tänker jag roa mig med mina vänner och satsa på dansen. Jag har några auditions uppbokade nu och beroende hur det går på dom, så får vi se vart och vad jag dansar i höst. Seriöst jobb blir det iallafall, antingen med tävling eller uppträdanden. Jag älskar att dansa, det är typ det bästa jag vet. Min dröm är att komma in på Åsa Folkhögskola och jag hoppas att ett års seriös träning både i Sverige och utomlands kommer ta mig dit. Tills dess så kommer ni här att få läsa om min vardag som just nu består av jobb och dans. Sedan när vi sätter kurs mot varmare breddgrader så hoppas jag att kunna inspirera er att också åka! Jag och min kompanjon har ganska mycket planer som kommer bli grymma! Tills dess får ni ha det bra.
 
Jag kommer uppdatera min blogg och ändra min design helt också! Sedan kommer ni få ta del av det senaste i Matilda Thelins liv. haha. 
Nej, men egentligen skriver jag den här bloggen för att jag vill spara alla underbara minnen jag kommer skaffa mig på min väg. Det är bara kul om ni läser!
 
xoxo 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0