ALLERGISK REAKTION

Min fredagkväll...

Detta blev då min fredagkväll! Istället för mys med chips, godis och glass så fick jag åka in till akuten efter middagen som också var riktigt god med riktigt mycket skaldjur! Men skaldjur är jag tydligen allergisk imot!

Det började med att efter en halvtimme efter middagen började det sticka och klia i hela händerna och på halsen. När jag sen kolla mig i spegeln var jag helt röd och flammig!
På vägen till sjukhuset började jag få panik och kände att mina händer svullnade upp och jag blev så rädd för att bli så svullen för att inte kunna andas! Paniken var värre en reaktionen. Men medans min värdpappa var tvungen att parkera fick jag springa in på sjukhuset själv och just nu så har jag inte pratat spanska på flera veckor och med panik var rätt svårt så det ändå jag fick ur mig var no puedo respirar! som betyder jag kan inte andas haha. Tillslut fick jag massa sprutor men jag fortfarande så otroligt rädd låg och skakade med jättehög puls så EKGn fick dom ta fram för att kolla så mitt hjärta slog bra haha! Jag hade dropp hela tiden och efter tag började jag bli lugn och få tillbaka min färg i ansiktet. Tyvärr så hann jag inte se mig själv när jag enligt min värdpappa, hade helt SVULLNA ögon, panna och kinder. Haha då hade jag blivit rädd för mig själv men skulle vara kul att ha nu! Nu i efterhand så känns det bara kul! Nu vet jag hur det är att få en allergisk reaktion liksom och tur att det var hemma och inte någon annanstans!

Kommentarer
Postat av: Madde

Men hjärtat fyfan vilken kväll!! Om det är till någon tröst är jag också allergisk mot iallafall räkor och hummer, så vi kan svullna upp tillsammans ;)<3

2012-03-24 @ 08:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0